המפכ"ל לשעבר תקף: "הייתי מתפטר"; בן גביר עקץ

ישראל רובין 1 Comment on המפכ"ל לשעבר תקף: "הייתי מתפטר"; בן גביר עקץ

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך תקף את בן גביר: "הייתי מתפטר. בן גביר מוביל לסכנה אדירה". השר המיועד הגיב: "אם היית מתפטר היינו חוסכים נזק אדיר"

צילום: Yonatan Sindel, Tomer Neuberg - Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עימות בין המפכ"ל לשעבר לשר המיועד: רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה לשעבר תקף הבוקר (רביעי), את ח"כ איתמר בן גביר בריאיון לידיעות אחרונות. "לא הייתי מסכים להיות מפכ״ל של גורם פוליטי. לו הדבר הזה מתממש –  הייתי מתפטר. בן גביר מוביל לסכנה אדירה לביטחון האישי במדינה. הוא מאמין שיצליח, אני רוצה לחדש לו שהוא לא מבין איך עושים את זה".

את הדברים אמר אלשיך על רקע קידום החוק להרחבת סמכויות השר לביטחון פנים, לפיו השר הוא זה שיקבע את המדיניות.

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר, הגיב: "חבל שלא העבירו את תיקון החוק לפקודת המשטרה בתקופתו של המפכ"ל לשעבר, הוא היה מתפטר והיינו חוסכים את הנזק האדיר שגרם למשטרה בתפקידו. עד היום הנזק בהפקרת בטחון הציבור ניכר ואת כשלונו הוא מנסה לכסות בהתקפה תקשורתית, במקום להכות על חטא.

"לא שכחתנו שאלשיך ריגל אחרי אזרחים, עסק בתפירת תיקים, היה מפכ"ל כושל, ובדבר הכי חשוב הוא לא טיפל, בבטחון ברחובות. תיקון הפקודה מאפשר לשר להתוות את המדיניות, את העקרונות ואת הכללים, הדברים הללו לא התקיימו בתקופת אלשיך ולכן המשטרה נראתה כפי שנראתה", הוסיף.

עוד מסר בן גביר: "נבחר ציבור הוא לא שם גנאי, אבל אלשיך שנכשל בתפקידו כמפכ"ל, המציא את חקירות נתניהו והפך למדליף הסדרתי מחקירות המשטרה, הכניס את כל המדינה לטרללת של 5 מערכות בחירות, ופגע בזכויות אדם, הוא האחרון שיכול לדבר על המשטרה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תעשו פעם סדר בדברים: האם המשטרה היא גוף עצמאי לחלוטין? היא אינה – ככל שאר הגופים במדינה – כפופה לממשלה, קרי לעם? האם עולה על הדעת שמפכ"ל (או רמטכ"ל) יכול לעשות ככל העולה על רוחו? מה פירוש כפיפות לגורם פוליטי? כל המדינה כפופה לגורם פוליטי!